Sual: Xütbəyə qulaq asmayanın cümə namazı keçərlidir?
Cavab: İl ərzində Ramazan ayı, gecələr içərisində Qədir gecəsi nə qədər böyük əhəmiyyətə malikdirsə, həftənin günlərindən cümə günü də elədir.
Allah-Təala Cumuə surəsində belə buyurur:
“Ey iman gətirənlər! Cümə günü namaza çağırılanda Allahı yad etməyə tələsin və ticarəti dayandırın. Bilsəniz, bu sizin üçün nə qədər xeyirlidir!”(Cümə, 62/9)
Bu ayədə əzana, cümə gününə, cümə namazı və bu namazın fərz olmasına, cümə xütbəsinə işarə edilmişdir. Müfəssirlərin əksəriyyətinin fikrincə ayədəki “Allahı yad etmək” ifadəsi cümə xütbəsi haqqındadır. Hz. Peyğəmbər (s.ə.s) də xütbəsiz cümə namazı qıldırmamışdır. Bu səbəbdən cümə namazının şərtlərindən biri də cümə xütbəsinin oxunmasıdır. Xütbə oxunmayan cümə namazı məqbul deyil. Ancaq bir şəxs xütbəni dinləyə bilməsə və cümə namazı qurtarmadan namaza çatsa həmin namaz keçərlidir. Cümə günü xütbə oxunarkən camaat həmin xütbəni dinləməlidir. Xütbə əsnasında yolçu belə olsa hər hansı bir mükəlləf kişinin orada olması xütbənin keçərli olması üçün yetərlidir. Fəqehlər xütbə əsnasında danışmağın haram, susaraq xütbəyə qulaq asmağın isə fərz olduğunu bildirirlər. Minbərdən çox uzaqda xətibin səsini eşitməyənlər isə, ürəklərində Allahı zikr edə bilərlər. Bəzi fəqehlərə görə xütbəni eşitməyəcək qədər uzaqda olanlar Quran oxuya bilərlər.
Xütbə oxunarkən danışmaq və danışanı tənbeh etmək məkruhdur. Habelə xütbə dinləyənlərin sağa-sola baxması, salam verib alması da məkruh hesab olunmuşdur. Əbu Hüreyrədən rəvayətə görə, Hz. Peyğəmbər (s.ə.s) “Cümə günü imam xütbə oxuyarkən yoldaşına “sus” deyən kəs boş danışmışdır”[1] – buyurmuşdur.
Möminin meracı sayılan namaz imanın əkiz qardaşı kimidir. Başqa sözlə, imanın əməli şəkli namaz, namazın da nəzəri şəkli imandır.
İnsan yaradılış baxımından çox zəifdir. Hər şey ona təsir edib əziyyət verir. İnsan həm də acizdir. Düşmənləri və bəlaları saysız-hesabsızdır. İnsan xəstəliklər, təbiətdəki fəlakətlər, ölüm qarşısında gücsüzdür.
“Dəli”nin namazı
Namaz qəlbin nuru, ruhun qidası, möminin meracı, insanın uca Yaradanla vasitəsiz bağlılığıdır. Namaz həddi-büluğa çatmış, ruhi xəstə olmayan hər bir müsəlman kişi və qadına fərzdir.
İmam xütbə oxuyarkən səssizcə xütbəyə qulaq asmaq lazımdır. Bu əsnada başqa işlərlə məşğul olmaq söhbət etmək olmaz. Allah Rəsulun (s.ə.s) adı çəkildiyi zaman səssizcə ona salavat gətirmək, imamın duasına “Amin” demək olar.